با سلام خدمت كاربران عزیز در اینجا مطالبی كلی درمورد ورد بازی معروف دنیا گذا شتم :

در میان تمام شرکت های بازی سازی فقط یک شرکت وجود دارد که تمام آثارش در زمره بهترین بازی های تاریخ قرار می گیرند(Blackthrone ،Warcraft ،StarCraft ،Diablo ،World of Warcraft و ...). خیلی کم بازی می سازد و اگر از کیفیت بازی در حال ساختش راضی نباشد در صورتی که بازی در مراحل پایانی ساخت نیز باشد آن را متوقف می کند(مانند بازی StarCraft: Ghost). برای طرفداران خود آن چنان ارزشی قائل است که به کودکی بیمار که به عنوان آخرین آرزو درخواست دیدن Blizzard را داشته علاوه بر یک تور کامل دیدن Blizzard یک سلاح و یک شخصیت منحصر به فرد در WoW نیز به وی هدیه داده است. مهمتر از همه به کیفیت محصولاتش بیشتر از درآمد آن ها اهمیت می دهد؛ زیرا به کار خود ایمان دارد. مهمترین عامل موفقیت Blizzard نیز همین است که اهمیت نمی دهد چه مقدار پول صرف ساخت بازی کند و تنها به کیفیت نهایی محصول می اندیشد(البته منظور این نیست که Blizzard  هیچ اهمیتی به مسائل مالی نمی دهد).
 
 
اما Blizzard به یکباره به چنین موفقیتی دست نیافته، بلکه موفقیت Blizzard از ذره ذره تلاش های بنیانگذارانش ناشی می شود و پس از سالها تلاش مستمر اکنون به چنین جایگاهی رسیده است. شرکتی که ما امروز آن را به عنوان Blizzard می شناسیم در گذشته با نام Silicon And Synapse شناخته می شد که در سال 1991 توسط فرانک پیرس(Frank Pearce) و الن ادهام(Allen Adham) تاسیس شد و به اندازه ی حال نیز بزرگ و مشهور نبود. در آن زمان Silicon And Synapse بازی های خود را از طریق شرکت Interplay منتشر می کرد که این امر درآمد و شهرت زیادی را برای Interplay به ارمغان آورده بود. اعضای شرکت SAS نیز با دیدن این که Interplay به واسطه ی شرکتشان به چنین جایگاهی رسیده در حالی که خودشان هنوز ناشناخته باقی مانده اند تصمیم می گیرند که بازی هایشان را خودشان منتشر کنند. از این رو در سال 1994 شرکت SAS پس از طی مراحل قانونی اختیارات لازم برای انتشار بازی های خویش را به دست می آورد و با نام جدید Blizzard Entertainment  آغاز به کار می کند. Blizzard Entertainment اولین بازی خود را با نام Warcraft: Orcs & Humans عرضه کرد که با موفقیت آن، شرکت تصمیم می گیرد شماره ی بعدی بازی را نیز بسازد. از این رو Blizzard در سال 1995 بازی Warcraft II:Tides of Darkness را روانه ی بازار کرد. این عنوان از بازی قبلی خیلی بهتر بود و سرشار از ایده های ناب بود. بدین سبب به موفقیت چشم گیری رسید. تا اینجا شرکت مقداری حالت متعادل به خود گرفته بود و آماده بود تا توانایی واقعی خود را نمایان سازد. Blizzard  تصمیم داشت که وسعت بیابد تا بتواند کارهای بهتری ارائه دهد و همین دلیل باعث شد که شرکتی کوچک با نام Condor را خریداری کند و استودیویی جدیدی با نام Blizzard North را تاسیس کند و اعضای شرکت Condor را در آن ادغام کند. این استودیوی تازه تاسیس نیز بازی Diablo را در سال 1996ساخت که این بازی نیز با واکنش مثبت منتقدان و بازیبازان روبرو شد و بر افتخارات Blizzard  افزود.

حال Blizzard یک شرکت تازه تاسیس و بی تجربه به شمار نمی رفت و جایگاه خود را تثبیت کرده بود. بدین سبب دست به انتشار یک بسته ی الحاقی برای بازی Warcraft II با نام Beyond the Dark Portal  زد که این بازی نیز مانند بازی اصلی با موفقیت چشم گیری روبرو شد. اما این ها همه ابتدای راه بود و Blizzard اهداف بزرگتری را در سر داشت از این رو در سال 1998 بزرگترین بازی خود را تا آن زمان با نام StarCraft عرضه کرد و پس از آن نیز بسته ی الحاقی آن را با نام Brood War روانه ی بازار نمود که باعث شد نام Blizzard تا مدت ها بر سر زبان تمام بازیبازها بیفتد. دلیل موفقیت StarCraft این بود که این بازی سبک استراتژی را به طور کلی متحول کرد و به شکل کنونی درآورد. گیم پلی StarCraft  در آن زمان به گیم پلی استاندارد بازی ها تبدیل شده بود(تا به امروز نیز هیچ شرکتی نتوانسته شکل کلی بازی های این سبک را تغییر دهد).


موفقیت Blizzard در آن روز ها سرعت گرفته بود و روز به روز بر محبوبیتش افزوده می شد. تا اینکه Diablo II  نیز روانه ی بازار شد و افتخاری دیگر را در دفتر افتخارات Blizzard ثبت نمود و سریع ترین میزان فروش در تاریخ، در سال 2000 با فروش یک ملیون نسخه در ماه اول را به نام Blizzard ثبت کرد و پس از آن در سال 2001 نیز یک بسته ی الحاقی برای Diablo II با نام Lord of Destruction منتشر شد که فروش این نسخه نیز خیلی بالا بود. پس از Diablo نوبت به شماره ی جدید Warcraft یعنی Warcraft III: Reign of Chaos بود و این بازی فوق العاده زیبا و یکتا در سال 2002 روانه ی بازارهای جهانی شد و بار دیگر قدرت Blizzard را به نمایش گذاشت و لرزه بر تن رقبا انداخت. یک سال بعد Blizzard بسته ی الحاقی بازی را با نام The Frozen Throne(به معنی تخت یخ زده) منتشر ساخت که داستان بازی قبلی را ادامه می داد که نه تنها از بازی اصلی چیزی کم نداشت بلکه تغییرات مثبت زیادی نیز به همراه داشت. پس از آن در سال 2004 Blizzard قدرت واقعی خود را آشکار نمود و با عرضه ی غول صنعت بازی سازی یعنی World of Warcraft که به گفته ی بسیاری از منتقدین بهترین بازی MMORPG(نقش آفرینی آنلاین) تاریخ است نام خود را جاودانه کرد و بار دیگر قدرت خود را به همگان ثابت کرد و تحولاتی را در سبک MMORPG اعمال کرد که نیازمند چندین سال زمان بود. اما Blizzard  این راه طولانی را در مدت کوتاهی طی نمود و به رشد صنعت بازی سازی سرعت بخشید. World of Warcraft  بالاترین و سریع ترین میزان فروش در تاریخ صنعت بازی سازی در آن زمان را از آن خود نمود. WoW جزء معدود بازی هایی بود که تا مدتها در صدر جدول پر فروش ترین ها باقی ماند.
بعد از موفقیت چشم گیر WoW شرکت Blizzard دچار تغییر و تحولاتی شد. Blizzard برای اینکه تمرکز بیشتری بر روی ساخت بازی هایش داشته باشد در سال 2005 تیم Blizzard North را در تیم اصلی شرکت حل کرد. که این اقدام غیر منتظره باعث شد برخی از اعضای اصلی تیم از Blizzard جدا شوند. به همین خاطر به Blizzard ضربه سختی وارد شد. ولی Blizzard شرکتی نبود که به این سادگی ها از دور کنار رود(به قول خودمان بیدی نبود که با این بادها بلرزد) و به کار خود با همان کیفیت قبلی ادامه داد و در سال 2006 دست به انتشار ادامه ای بر بزرگترین بازی MMORPG جهان یعنی WoW با نام World of Warcraft: The Burning Crusade  زد. این بار رکورد بازی قبلی را نیز شکست و با رقم دو ملیون و چهار صد هزار نسخه در روز اول و سه ملیون و پانصد هزار نسخه در ماه اول تا مدتها در صدر جدول پرفروشترین ها باقی ماند. این رقم آنقدر باور نکردنی بود که هیچ شرکتی توانایی شکستن این رکورد را نداشت مگر این که خود Blizzard کاری می کرد(حتی خود Blizzard هم تصور چنین موفقیتی برای WoW نمی کرد). اما وقت آن بود که ادامه ای بر دو شاهکار تاریخ یعنی StarCraft و Diablo ساخته شود به همین دلیل در سال 2007 Blizzard ساخت بازی StarCraft II را اعلام نمود که این خبر همگان به خصوص طرفداران StarCraft را خوشحال کرد(این بازی هم اکنون در حال ساخت است) و در سال 2008 نیز در مراسم WWI در پاریس Diablo III رونمایی شد و به طور رسمی اعلام شد که بازی در حال ساخت است. آخرین بازی عرضه شده توسط این شرکت، World of Warcraft :Wrath of the Lich King  در سال 2008 بود که آقای Mike Hickey پیش بینی کرده بود فروش بازی در ماه اول از مرز پنج ملیون خواهد گذشت و همین هم شد. هم چنین تعداد مشترکین رسمی Blizzard در WoW از مرز 11 ملیون هم گذشته است(بدون محاسبه ی کسانی که در سرورهای غیر قانونی به انجام این بازی می پردازند). هم اکنون Blizzard جزء بزرگترین، بهترین و پردرآمدترین شرکت ها محسوب می شود و بازی هایش نیز طرفداران زیادی دارند.
 
این خلاصه ای بود از چگونگی رشد شرکت Blizzard و هم چنین تمام اتفاقاتی که برای شرکت در طول این سال ها افتاده است. اگر تا به امروز هیچ یک از بازی های Blizzard را انجام نداده اید به شما پیشنهاد می کنم که بزرگترین بازی های جهان را از دست ندهید و حداقل برای چند ساعت هم که شده یکی از این بازی ها را امتحان کنید.در آخر چند عامل اصلى که باعث شده بازی های Blizzard جاودانه بمانند را نام میبرم:
1-بیشتر بازی های Blizzard صاحب سبک هستند و سبکی که در آن عرضه می شوند را دچار تحولات عظیمی می کنند.
2-به جای اینکه بازی ها را برروی چند پلتفورم عرضه کنند و وقت خود را بگیرند فقط روی یک پلتفورم(PC) بازی هایشان را عرضه می کنند و وقت خود را به حل مشکلات همان یک نسخه اختصاص می دهند.
3-بازی های Blizzard اغلب بخش چند نفره ی خیلی جذابی دارند و قابلیت ماد سازی خیلی بالایی نیز دارند که باعث می شود جذابیت خود را از دست ندهند.
4-Blizzard  برای طرفداران و مشترکانش Content(مضمون های خاص) در بازی قرار می دهد(برای مثال یک سلاح منحصر به فرد در بازی قرار می دهد که فقط به یک نفر که مستحق آن است اهدا می گردد).
5-وقتی که متوجه می شود یکی از بازی های در حال ساختش دارای کیفیت مورد انتظار نیست و ممکن است یک بازی متوسط شود و یک شاهکار از آب در نیاید بدون هیچ درنگ و ترسی ساخت بازی را متوقف می کند و به هیچ وجه به هزینه و وقتی که برای ساخت آن صرف کرده اهمیت نمی دهد زیرا برای نام خود ارزش زیادی قائل است.

این ها دلایل کوچک و مختصری بود که حضور ذهن داشتم و به آن ها اشاره کردم؛ ولی مطمئن باشید Blizzard  آنچنان وسعتی دارد که هزاران خط در وصف آن نوشتن کم است